» نقد و بررسی بازی Asura's Wrath :
بگذارید نقد بازی را این گونه شروع کنیم، این بازی مثل هیچ بازی ای نیست که قبلا دیده باشید، البته اگر بتوان نام آن را بازی گذاشت!
جهت مشاهده نقد وبررسی به صورت كامل به ادامه مطلب مراجعه فرمایید
همانطور که اشاره شد بازی کاملا سینمایی طراحی شده؛ در شروع هر بخش یا چپتر از بازی شاهد نام گارگردان و تیم سازنده خواهید بود. در میانه چپتر به سبک انیمه های ژاپنی صحنه هایی از اتفاقات افتاده در چندین دقیقه قبل، به صورت عکس نشان داده می شود که اصطلاحا Bumper گفته می شود و نشانه آغاز جریانات اصلی چپتر است. درپایان نیز پیش نمایشی از قسمت بعدی به نمایش در می آید.
بخش گیم پلی بازی شامل درگیری شما با مقادیر خاصی از دشمنان و یا باس فایت هاست که تقریبا همگی از یک الگوریتم ساده اما هیجان انگیز پیروی می کنند. در این بازی دشمنان یا باس فایت ها هیچ گونه نوار سلامتی ای ندارند. در عوض، در زیر نوار سلامتی خود آسورا، نوار خشم او، بواسطه مبارزه با دشمنان رفته رفته پر می شود و وقتی به حد قابل قبولی رسید، دکمه رهایی آن روی صفحه نمایش داده می شود. با فشردن این دکمه خشم آسورا رها شده و حالا نوبت می رسد به QTE ها و پایان آن بخش از مبارزه که هر یک به زیبایی طراحی شده اند. در حین مبارزه یک نوار دیگر هم وجود دارد که زودتر از نوار خشم پر و خالی می شود. این نوار قدرت زیادی را به آسورا می دهد تا با ضربات سهم گین تری به استقبال دشمنان برود. البته این کار بی فایده هم نیست و قابلیت های خاص خود را دارد.
بخش دیگر گیم پلی همانطور که گفتیم QTE ها هستند. این بخش از بازی تقریبا در پایان مبارزات و یا اوایل آن شروع می شوند و وظیفه تمام کنندگی آن قسمت از داستان را برای شما خواهند داشت. دکمه ها به صورت هوشمندانه زیبا طراحی شده اند و تقریبا می شود گفت که با صحنه در حال وقوع کاملا هماهنگی دارند. بخش دیگر بازی حالت ریل شوتینگ است. بنا به داستان بازی در بعضی قسمت ها شما موظف هستید در موقع مقرر خود را به مکانی خاص برسانید؛ به همین دلیل کاراکتر با سرعت هر چه تمام به سمت مقصد حرکت می کند. در اینجا وظیفه شما فقط جا خالی دادن به گلوله های پرتابی از سمت دشمن و تیراندازی به سمت آن هاست که به واسطه قدرت های خاص کاراکتر انجام می پذیرد.
اگر از طرفداران پرو پا قرص انیمه های ژاپنی باشید مطمئنا این بازی لذتی چندین برابر از دیگر عناوین را به شما خواهد بخشید. صحنه هایی سریع و پرهیجان که به جرئت می توان گفت فقط استودیوی CyberConnect 2 از عهده آن بر می آید که قبلا سابقه و قدرت خود را در بازی های انیمه گونه مثل ناروتو به رخ کشیده است. لازم به ذکر است که اگر از بینندگان و دنبال کننده گان سری ناروتو باشید، در میانه های بازی متوجه شباهت بسیار بسیار زیاد بعضی از المان های داستانی با ناروتو خواهید شد که متاسفانه به علت لو رفتن داستان نمی توانم بیشتر از این توضیح بدهم.
گرافیک بازی نیز بنا به سبک خود بازی حالتی ژاپنی و انیمه گونه دارد. از طراحی محیطی گرفته تا طراحی خود کاراکتر ها همه و همه شما را در یک انیمه یا فیلم ژاپنی غرق خواهد کرد. البته باید ذکر کرد که از نظر تکنیکی این بازی در سطح پایینی قرار دارد و اصلا در حد و اندازه های بازی های امروزی نیست. بافت های بی کیفیت و افت فریم در بعضی صحنه ها شاهدی بر این قضیه هستند. گرافیک هنری بازی کاملا در حالت نوسان قرار دارد. برخی از مراحل و صحنه ها به قدری زیبا طراحی شده اند که دوست دارید دوباره آن صحنه را ببینید؛ در عوض مراحی را خواهید دید که کلا از طراحی رنج می برند و هیچ چیز قابل توجهی در آن ها دیده نمی شود. در بین هر مرحله نیز نمایشی کامیک گونه سعی در انتقال بهتر داستان به شما دارد که طراحی آن ها نیز کاملا از سبق و سیاق ژاپن پیروی کرده و تقریبا می توان گفت فرهنگ طراحی آن ها را به نمایش می گذارد.
در کل باید گفت آسورا بازی است که سبک مخصوص خود را دارد که تا بحال در هیچ عنوانی دیده نشده است. CC2 و کپکام به خوبی توانسته اند فرهنگ انیمه ژاپن را در این بازی پیاده کنند و از این نظر می توان خشم آسورا را موفقیتی بزرگ برای آن ها دانست. اگر از مشکلات جزئی گیم پلی و سادگی آن چشم پوشی کنیم، این عنوان را می توان یکی از عناوین ناب بازار دانست که هر از چندگاهی در دنیای گیم دیده می شوند. برای کلام آخر، باز هم تاکید می کنم، "اگر از طرفداران دنیای ژاپن و انیمه های آن هستید به هیچ وجه این بازی را از دست ندهید".